1. Om Dekorpallen.se

  • Företaget har sitt säte i Borås.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till dekorpallen@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  • Verksamheten och Webbshoppen drivs av Solskyddet i Toarp AB. 559111-3948. Postadress: Toarp Lugnås 1, 516 90, Dalsjöfors.
  • Produkterna tillverkas efter er beställning och tar aldrig slut i lager!
  1. Beställning & Betalning 
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen, kontakta oss via vår kontaktsida. 
  • Ibland är det en fördröjning på mejlet och ibland hamnar den i skräpposten eller om du tex har telia eller en privat domän kan din server komma att avvisa vår orderbekräftelse men du kan alltid kontrollera ditt köp på ditt Klarna konto.
  • Vi tillverkar alltid en ny unik produkt just för dig efter att du gjort din beställning.
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 4-8 arbetsdagar på tapeter och canvastavlor
  • Våra normala leveranstider är 8-14 arbetsdagar på skärmväggar.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss vi vår kontaktsida. Fraktbolaget har högt tryck på sina leveranser och ibland tar de längre tid, speciellt tider runt extra helgdagar och ledigheter då många köper online just under dessa tider. 
  • Varorna skickas direkt från våra samarbetspartners lager, därför förekommer det att det inte står designpallen i avin.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. 
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • RETUR
  • 5.1 När du har fått din produkt har du ångerrätt i fjorton (14) dagar och kan returnera produkten om den inte uppfyller dina förväntningar. Om du vill göra det, vänligen informera oss via mejl.
  • Vi på Dekorpallen.se vill att du som kund skall vara nöjd. Om du ångrar ditt köp inom 14 dagar meddelar ni oss och skickar tillbaka produkten till vårt lager på er bekostnad då vi printar och tillverkar er produkt utefter er beställning. Handmålade Tavlor på ert uppdrag gäller inte ångerrätten.

  • Returfrakten är gratis om något är fel på din produkt.

  • Produkten ska alltid i alla fall skickas tillbaka i sin hela originalförpackning på det sätt den har levererats på och i oförändrat skick.

  • 5.2 Ångerrätten/fri retur gäller inte:
  • När kunden fått ett nedsatt överenskommet pris på en produkt genom uppsåtlig kontakt innan köpet.
  • När kunden väljer att inte hämta ut eller valt leveransdag av sin/sina produkter så att returen går åter till lagret. Fraktkostnaden kommer debiteras via Klarna utan undantag, 200 kr per produkt.
  • När kunden inte kunnat leverera tillbaka varan inom 14 dagar efter leverans vid kundens egna val om ångerrätt. 
  • När kunden inte kontrollerat måtten på varan innan köpet och vill returnera pga av fel storlek. Fraktkostnaden på 200 kr kommer att debiteras.
  • När kunden inte meddelat sin ångerrätt inom 14 dagar efter leverans. 
  • När kunden med avsikt köpt flera liknande produkter för att "testa" vilken denne vill ha för att sedan retunera de andra.
  • När vi hunnit skicka kollit men kunden meddelar att denne ej längre vill ha varan utan att mottagit den, vi debiterar och reglerar då via klarna 200 kr/produkt.
  1. Reklamation och klagomål pga felaktig eller fraktskadad produkt eller avsaknad av delar till produkten. 
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad, fraktskadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet eller kompensation för skadan. Vi har alltid rätt att försöka åtgärda felet som ev uppstått vid leverans och om kunden nekar oss detta och enbart vill returnera utan ersättningsprodukt förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 200 kr för administration av ert ärende. 
  • Klagomålet ska skickas direkt efter att defekten eller att det fattas delar har upptäckts och innan användning, senast 14 dagar efter leverans för att vi på bästa sätt och garantera att vi kan skicka delar eller en ersättningsvara. 
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta icke skador som kan uppstå på grund av produktens natur såsom sprickor eller ojämnheter i återvunna träprodukter eller produkter av liknande natur.
  • Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, pandemier, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från fraktbolag.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  • Läs om våra cookies här: https://dekorpallen.se/enable-cookies 
  1. Personuppgiftslagen
  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
  • 14. Överföring av Risker för Varan
  • Risken för varan överförs till köparen när varan kommit i köparens besittning.
  • När du som kund bär risken för varan är du skyldig att betala varan även om den har förstörts, kommit bort, försämrats eller minskat genom händelse som inte beror på säljaren.
  • När du ångrar ditt köp och väljer att skicka tillbaka varan, då bär du risken för varan tills dess den lämnats tillbaka till vårt lager. 

Vid frågor - Vänligen kontakta oss via mejl: dekorpallen@outlook.com